söndag 14 augusti 2011

tänka fortare

Jag önskar att jag kunde tänka fortare så jag inte bara gör saker innan jag hinner komma på att det kanske är dåligt.
Tänk vad bra det skulle va!

T.ex. beställde en resa till thailand, så alla mina pengar tog slut den här månaden, och sedan kom på att jag även har 8000 kr i restskatt som ska betalas in när året är slut.. not so smart.

Jag måste sluta stalka människor också. det är inte bra för mina nerver.
Jag blir illamående och darrar. jag söker reda på fakta jag inte vill veta. som jag skulle må så bättre utan.

Och så när jag söker så mår jag dåligt. men tror att jag kommer må bättre om jag får reda på det jag letar efter, men det är sällan så det är. oftast leder det till darrande och tårar.
EMO.

Jag är inte anpassad till världen så bra än, fast jag försökt i 23 år.
Det är lite segt, tycker jag.
Borde kanske läsa nån sån där självhjälpsbok.
Eller är det världen som borde anpassa sig efter mig?

Jag vill att det ska va som en saga, att mannen i mitt liv bara ska hoppa fram och älska mig villkorslöst från första ögonkastet och resten av vårt liv. Och va bra i sängen.
Kan jag inte få det?
Snälla?
Det är vad jag önskar mig i julklapp ifall nån av er som vill ge mig presenter läser det här.
Och fortare tänk.
Tack på förhand,
mvh Bättan Bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar